Browsing by Author "Nilgün Tatar"
Now showing items 1-11 of 11
-
Açıklamalı Yöntemlere Karşı Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı: İlköğretim Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkileri
Nilgün Tatar; Mustafa Kuru (2009)Bu çalışmada; ilköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarını geliştirmede araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının, öğretmen merkezli açıklamalı yöntemlere (düz anlatım, soru-cevap) göre etkili olup ... -
Araştırmaya Dayalı Fen Laboratuvarlarında Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmede Etkili Araçlar: Vee ve I Diyagramları
Nilgün Tatar; Hünkâr Korkmaz; Fatma Ören Amaz (2007)Bu çalışmada, Vee ve I diyagramlarının temel özellikleri tanımlanarak, bu araçların araştırmaya dayalı fen laboratuvarlarında bilimsel süreç becerilerini geliştirmede etkililikleri incelenmiştir. Bu amaçla; Vee diyagramı ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik zihinsel modelleri
Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik zihinsel modellerini belirlemek ve bu modellerin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleriyle olan ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmaya, 300 fen ... -
Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki etkinliklerin bilimsel süreç becerilerine ve yapısal özelliklerine göre incelenmesi
Eylem Feyzioğlu Yıldız; Nilgün Tatar (2012)Araştırmada, ilköğretim altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki etkinliklerin bilimsel süreç becerileri açısından içerik özellikleri ve yapısal özellikleri incelenmiştir. Analiz sonuçlarına ... -
Fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması
Ercan Akpınar; Eylem Yıldız; Nilgün Tatar; Ömer Ergin (2011)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim II. kademe öğrencileri için kullanılabilecek Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (FTDYTÖ) geliştirmektir. Araştırma, 400 ilköğretim öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. FTDYTÖ’nin ... -
İlköğretim öğrencileri için geliştirilen biliş üstü ölçeği ' nin açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi
Eylem Yıldız; Ercan Akpınar; Nilgün Tatar; Ömer Ergin (2009)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencileri için kullanılabilecek Biliş Üstü (Metacognition) Ölçeği (BÜÖ) geliştirmektir. Araştırma 426 ilköğretim öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. BÜÖ’nün yapı geçerliğini belirlemek ... -
İlköğretim sınıf öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşleri-II
Nilgün Tatar; Fatma Ören Şaşmaz (2009)Bu çalışmada; ilköğretim sınıf öğretmenlerinin, öğrencilerinin gelişimi üzerine alternatif değerlendirme yaklaşımlarının etkisini değerlendiren görüşleri ortaya konmaktadır. Çalışma 2005–2006 ve 2006–2007 eğitim-öğretim ... -
Opinions of science and technology teachers about outdooreducation
Nilgün Tatar; Kübra Elif Bağrıyanık (2012)Bu çalışmanın amacı Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin sıklıkla tercih ettikleri okul dışı eğitim aktivitelerini ve bu eğitime yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya 79 ... -
Science and Technology Teachers' Views about the Level of Inquiry in Science Experiments
Fen deneyleri, öğrencilerin fen kavramlarını öğrenmelerini ve bilimsel süreç becerilerini geliştirmelerini sağlayan etkili bir yöntemdir. Bu nedenle Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin deneydeki problem, yöntem ve ... -
The Science process skills scale development for elementary school students
Bülent Aydoğdu; Nilgün Tatar; Eylem Yıldız; Serkan Buldur (2012)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik bilimsel süreç becerileri ölçeğinin geliştirilmesidir. Ölçek geliştirme sürecinde ilk olarak temel ve üst düzey becerilere yönelik sorular (34 madde) ... -
A study developing a self efficacy scale towards science and technology
Nilgün Tatar; Eylem Yıldız; Ercan Akpınar; Ömer Ergin (2009)Problem Durumu: Öz yeterlik bir konuda bireyin düşüncelerinin, davranışlarının, inançlarının ve hissettiklerinin bir ifadesidir. Bireyin karşılaşabileceği olay ya da olaylar karşısında nasıl bir davranış sergileyeceğine ...